STIVUITOARELE TELESCOPICE CU PIVOT DE DIRECȚIE SE LUPTĂ ÎN CADRUL UNOR TESTE DE GRUP
Urmariti clipul video aici klksadasdasdas
VINERI 11 MARTIE 2016
WWW.FGINSIGHT.COM
Editat de James Rickard
01772799 496
james.rickard@fginsight.com
MANIPULAREA MATERIALELOR
Cu o poziție centrală a scaunului, cu distanțe de ridicare și acțiune utile, combinate cu acele caracteristici ale încărcătoarelor pe roți, stivuitorul telescopic cu pivot de direcție se bucură de o puternică utilizare în sectorul zootehnic.
James Rickard și Geoff Ashcroft au testat patru dintre cele mai noi utilaje. Fotografii de Marcello Garbagnoli.
STIVUITOARELE TELESCOPICE CU PIVOT DE DIRECȚIE SE LUPTĂ ÎN CADRUL UNOR TESTE DE GRUP
De la dispariția modelelor de stivuitoare telescopice cu pivot de direcție MATBRO, extrem de populare,
și amânarea apariției pe piață a modelelor de la John Deere și mai târziu Terex, gama TM JCB a condus destul de detașat cursa pentru cei care caută un
stivuitor telescopic cu pivot de direcție.
Au fost și alții care au au încercat să intre cu forța în sectorul stivuitoarelor telescopice cu pivot, inclusiv Redrock și Manitou, dar niciuna dintre
firme nu a avut într-adevăr un impact deosebit.
Cu toate acestea, gama de stivuitoare telescopice cu pivot este în creștere și alegerile nu mai sunt limitate doar la utilaje de mari dimensiuni.
ALTERNATIVE SOLIDE
Întrucât crescătorii de animale caută în continuare un stivuitor telescopic cu pivot de direcție de dimensiuni mai mici - fie ca un înlocuitor pentru un
model mai vechi sau ca un manipulator suplimentar pentru un utilaj mai mare - există alte firme care intră in acest sector cu unele alternative solide.
Pentru acest test de grup, am căutat modele hidrostatice de înaltă eficiență, vizând în mod special sectorul creșterii animalelor, aceasta înseamnând
utilaje de 75 CP, cu capacități de ridicare de 2,25 tone și înălțimi de ridicare de aproximativ 7-5m.
Ideal pentru împrăștierea bălegarului în spațiul exterior clădirilor, încărcarea distribuitoarelor, încărcarea vagoanelor de alimentare, manipularea
baloților, sarcini de ridicare și de încărcare, sau poate pentru a susține un utilaj mai mare pentru cei cu turme mai mari.
Astfel de cerințe sunt abil îndeplinite de către modelele Dieci T60 Agri Pivot, Shaffer 6680T, Weidemann 3080T și JCB TM220 și acești patru “catâri”
reprezintă cam tot ceea ce este disponibil în această clasă de stivuitoare telescopice cu pivot de direcție.
Modelul FH225 de la NC Engineering este o opțiune apropiată, dar cu motorul de 100 CP și transmisia sa de forță, nu se potrivea destul de exact cu
criteriile noastre de testare pentru condițiile unei ferme de creștere a animalelor.
Toate ar putea deveni un antidot util pentru a găsi un înlocuitor adecvat pentru un stivuitor telescopic cu pivot de direcție învechit.
Pentru a le supune unor condiții de muncă totale, am adus modelele testate la o fermă de vaci și de produse lactate, cu un amestec de clădiri tradiționale și moderne, în inima văii Ribble din Lancashire. Aici, am avut ocazia să le punem la încercare în propriul ritm, într-o varietate de sarcini, cu o selecție de atașamente.
DIECI T60 AGRI PIVOT
PRECEDENTE
Firma DIECI nu este străină atunci când este vorba de a producerea de stivuitoare. De fapt, această firmă are peste 50 de ani de experiență.
Dar firma este nouă pe piața de stivuitoare telescopice cu pivot, după ce a intrat în acest sector cu aproximativ trei ani în urmă cu gama sa Agri Pivot.
Utilajul nostru de test, T60, este completat în gama producătorului de două modele mai mici, T40 și T50, și de două modele mai mari, T70 și T80. Un
prototip T90 este, de asemenea, în considerare, și a fost prezentat la Agritechnica anul trecut.
Cu un portofoliu în expansiune rapidă, este sigur să se spună că Dieci se află într-o misiune de a se afirma pe piața agricolă, creând o serie de produse
care să se compare cu cele mai bune de pe piață.
COMPETITORI
După ce am încercat anterior modelul T60 pe cont propriu, am fost dornici de a vedea cum acest utilaj se descurcă împotriva principalilor concurenți din acest sector.
CABINA ȘI ELEMENTELE DE CONTROL
Ușile și treptele largi oferă un acces bun la T60, dar barele de mână curentă ale ușilor sunt prea aproape de geam, ceea ce înseamnă că nu se poate
introduce mâna pe deplin în jurul balustradei pentru a închide ușa. Este, de asemenea, destul de dificil să se închidă ușa în cazul în care a fost deschisă
complet spre înapoi.
Odată ajuns în interiorul utilajului, vizibilitatea de jur-împrejur este bună, și avem cel mai înalt tavan dintre cele patru utilaje. Ca atare, are un aer
degajat și spațios.
Configurarea joystick-ul acestuia este una dintre cele mai bune ca utilizare, care încorporează întrerupătoare cu role pe partea din față, care controlează extensia de braț și mișcarea de dute-vino, și un comutator cu role pe partea din spate a joystick-ului, acționând un al treilea serviciu.
Cu toate acestea, ca parte a pachetului său de siguranță (a se vedea și capitolul Panoul pentru sisteme hidraulice și manipulare, de mai jos), un senzor de căldură în joystick permite funcționarea corectă doar atunci când este bine apucat în mână.
Per ansamblu, acesta funcționează bine fără ca dumneavoastră să observați. Dar există momente în care poate deveni mai incomod - în special în condițiile de mers înapoi, întrucât este necesară o strângere fermă pentru a menține o priză adecvată – și nu va funcționa cu un control din degete.
COMUTATOR de CONSIMȚIRE
În cazul în care se poartă mănuși, un comutator de consimțire din partea din spate a joystick-ului trebuie să fie apăsat pentru a activa funcțiile. Odată
cu comutatorul pe role de pe joystick, T60 vine și cu o pârghie de transfer pe coloana de direcție – fiind singurul model cu această caracteristică. Dacă
aceasta din urmă este utilizată, acesta are prioritate față comutatorul cu role de pe joystick.
Acest lucru pare a fi un fel de acțiune ulterioară, cu un singur ecran LCD având grijă de informațiile despre utilaj și un altul având grijă de starea
încărcătorului. Dar, este de fapt unul din cele mai clare la vedere. Prin comparație, ecranele sale LCD fac ca cele utilizate de JCB și Wiedemann să pară
mici.
MOTORUL ȘI TRANSMISIA
O transmisie hidrostatică cu gamă dublă cu un spliter în fiecare interval propulseaza T60 la o viteză maximă de 40k/h (25 m/h) sau 17k/h(10 m/h) în
intervalul inferior.
Schimbarea convenabilă a intervalelor este realizată prin răsucirea manetei de transfer din stânga, dar
diferența de viteză care se simte este neglijabilă, ridicându-se întrebarea "de ce să avem acest lucru de la bun-început?"
Schimbarea gamelor este un pic mai elaborată și necesită să apăsați pedala de frână în timp ce vă deplasați între cele două game printr-un comutator.
Trebuie să vă opriți pentru a schimba gama, lucru care nu este necesar în cazul celorlalte modele.
În practică, acest lucru descurajează utilizarea gamei corecte pentru fiecare situație, astfel încât totul se încheie cu rezumarea la un singur interval și
menținerea acestuia.
Comparativ cu celelalte trei modele, transmisia se simte un pic mai elastică, dar cu siguranță cuplează repede. De asemenea, este singura mașină care are
pedale distincte pentru comandă progresivă și de frânare. Pedala din stânga pentru comandă progresivă oferă o finețe de transmisie suplimentară, dar
având pedala de frână lângă pedala de accelerație înseamnă că nu ne putem opri în timp ce împingem brațul telescopic.
Pentru a menține tracțiunea, fiecare ax foloseste diferentiale cu alunecare limitata, care fac o convenabilă acțiune de transmitere a puterii către roți cu
cea mai mare tracțiune, mai curând decât
a trebui să își amintească să acționeze un sistem de blocare diferențial.
Modelul T60 este în prezent utilat cu un motor Yanma care îndeplinește normele de grad 3a privind emisiile de evacuare doar prin evacuarea gazelor
recirculate. Din această vară, T60 va fi echipat cu un motor Kubota cu ardere mai curată, care utilizează un filtru cu particule pentru combustibilul
diesel
pentru a îndeplini normele de grad 3b.
Revenind la motor, acesta este cel cel mai ciudat din grupul testat, cu deschiderea înspre spate a
capotei, care nu dispune de mânere și amortizoare pneumatice. Acest lucru face întreținerea zilnică o corvoada, mai ales verificarea nivelul lichidului de
răcire, care necesită urcarea pe partea de sus a
motorului și privirea în radiator; curățarea radiatorului este de asemenea complicată, deoarece nu există mult spațiu de acces.
SISTEME HIDRAULICE ȘI MANIPULAREA
Clasificat ca un stivuitor telescopic, T60 este unul dintre cele două utilaje din testul nostru (celălalt fiind JCB), care se conformează cu standardul
EN15000, având ca scop prevenirea unei răsturnări înainte. Ca atare, T60 este dotat cu trei moduri de manipulare: găleată, palet, sau coș. În modul găleată
veți obține întreaga gamă de mișcare, cu limitări de siguranță privind extinderea bratului telescopic acționând atunci când vă apropiați de o limită
nesigură. Dacă atingem limita, brațul se va opri din extindere, punct în care puteți executa doar mișcări ale brațului care aduc atașamentul mai aproape de
stivuitor.
Pe măsură ce continuați trecerea prin celelalte trei moduri, mai multe restricții sunt treptat plasate pentru parametrii de lucru ai stivuitorului. În
modul coș, de exemplu, nu se permit aglomerarea sau înclinarea.
PREVALAREA
Cu toate acestea, există comutator de prevalare, care este o acțiune deliberat proiectată pentru ambele mâini și care vă oferă 30 de secunde de acces la
mișcări. Cu debitul său de ulei de 98 litri / minut, este unul dintre cele mai generoase din grupul de test, care răsplătește cu acțiuni hidraulice rapide.
Cu toate acestea, cum ar fi cazul transmisiei, răspunsul hidraulic al T60 este un pic elastic.
Există o suspensie a brațului telescopic, dar este una dintre cele mai dificile sarcini dintre cele patru. Aceasta poate fi pornită sau oprită și în mod
automat se întrerupe când atașamentul este ridicat la
mai mult de trei metri (10ft). Spre deosebire de celelalte modele testate, Dieci este singura firmă care nu a poziționat cuplaje hidraulice pe capătul
brațului, așa că va fi nevoie de tevi extra lungi pe atașamentul dumneavoastră. Cu toate acestea, există o sursă de alimentare de 12 volți și o funcție
hidraulică de descărcare, care elimină presiunea din serviciul al treilea pentru a simplifica cuplarea conductei. T60 are, de asemenea, capacitatea pentru
a seta turații ale motorului la o viteză constantă
pentru a oferi un fluxul de ulei predeterminat la al treilea serviciu.
SCHAFFER 6680T
PRECEDENTE
Încărcătoarele SCHAFFER au fost disponibile în Marea Britanie mulți ani - până în anul 2008, prin intermediul firmei Webster's Wheeled Loaders, acum
desființată, apoi importate prin firma Cyril Johnstons, dealer de utilaje din Belfast, filială a Schaffer Loaders UK.
Istoria sa complicată probabil nu a ajutat firma să își pună ștampila autorității sale asupra pieței din Marea Britanie, împotriva mai multor alte mărci
vocale. Dar cu noua oferire de distribuție de vânzări directe și sprijin din partea fabricii Erwitte, firma germana construiește o rețea de dealeri la care
va pune în cele din urmă marca Schaffer ferm pe hartă.
ACCESUL
Cu 25 de dealeri care oferă aproximativ 50 de piețe de desfacere, accesul la cele 42 de modele ale firmei, cu o gamă de 20-157 CP, ar trebui să devină mult
mai ușor.
Acest model 6680T a fost lansat anul trecut la Agritechnica și înlocuiește modelul 6390T precedent. Cele mai mari modificări au fost legate de emisii,
întrucât upgrade-ul a oferit o oportunitate de restilizare a părții din spate a încărcătorului. În timp ce unitatea de alimentare este în prezent în
conformitate cu normele UE stadiul 3b, un motor compatibil cu stadiul 4 este așteptat mai târziu în această vară, împreună cu o schimbare a cabinei și un
interior puternic revizuit.
MOTORUL ȘI TRANSMISIA
Pozitionat longitudinal în partea din spate a utilajului Schaffer, există un motor Deutz TCD 2.9L4i de 75 CP, care utilizează un dispozitiv EGR răcit și un
dispozitiv COD pentru a fi în conformitate cu stadiul 3b. Ca în cazul motorului Kohler JCB, nu există nici un filtru de particule pentru motorină.
Curățarea radiatorului este ușoară și capota motorului, dotată cu pistoane pneumatice și un mâner pe interior, este ușor de ridicat si coborat. Un
ventilator reversibil este, de asemenea, o opțiune.
Rezervoarele de motorină și ulei hidraulic sunt de tip container și formează flancurile posterioare a utilajului, adăugând la efectul de contragreutate. O
transmisie hidrostatică cu două viteze ofera 0-13kph (0-8mph) și 0-35kph (0-22mph).
În cazul utilizării gamei superioare, sistemul de propulsie va auto-schimba în viteza inferioară - și înapoi - în funcție de sarcină și viteză. Schimbarea
între cele două game este lină și permite adaptarea rapidă la schimbările de situații.
Iar pentru cei care doresc controlul final, pedala pentru comandă progresivă Schaffer oferă un nivel de control și finețe rezervat pentru tractoare premium
folosind CVT-uri hidro-mecanice. 40% din mișcarea pedalei este pentru controlul comandei progresive și permite utilizarea deplină a vitezei, iar restul de
60% din mișcare se aplica pentru frânele multi-disc echipate. Iar acestea ancorează mașina foarte bine.
TRACȚIUNEA
Tracțiunea sporită este obținută prin diferențialele cu culisare limitată ale ambelor axe Spicer ale modelului 6680T. Oferind până la 45 la sută capacitate
de blocare, ele oferă o abordare adecvată a diminuării puterii, mai degrabă decât aplicarea unui blocaj diferențial manual, ca în cazul modelelor de la JCB
și Weidemann.
Extra-aderența poate fi simțită în rezistența la virare pe suprafețe dure, deși aceasta ar putea duce la
exfolierea pneurilor și uzura prematură a acestora, mai ales în cazul anvelopelor 500/45 R20 cu profil larg și adânc. Alte opțiuni populare includ pneurile
15/55 R18 și 440/50 R17, care scad înălțimea totală a mașinii.
Masina noastra de test nu era dotată cu un set de extensii pentru apărătorile de noroi, pentru a evita aruncarea noroiului de către roțile din spate.
Dar capacitatea firmei de a face față solicitărilor clienților înseamnă că puteți avea aceste extensii deja montate, furnizate împreună cu modelul 6680T.
CABINA ȘI ELEMENTELE DE CONTROL
Cabina Shaffer oferă o vizibilitatea panoramică excelentă. Cu două uși de lungime completă, care pot fi fixate deschise complet sau setate parțial
deschise, această cabină oferă o vedere panoramică completă. Spre deosebire de modelele Weidemann, spațiul operatorului nu este compromis.
Cu toate acestea, nivelul de zgomot poate fi în curând compromis. Mașina dispune de o fereastră din spate cu deschidere, fără rost, al cărei unic scop este
acela de a permite zgomotului de evacuare și huruitului motorului să se infiltreze în cabină.
Lăsând acestea la o parte, motorul funcționează lin și interacționează în mod rezonabil față de mediul înconjurător atunci când se lucrează în domeniul și
în jurul creșterii animalelor.
CIUDAT
În ceea ce privește poziția de conducere, noi am considerat că axului volanului îi lipsește spațiul de mișcare și a fost, de asemenea, ciudat de setat. Vă
urăm succes în găsirea unei poziții în care volanul
este confortabil de ținut și nu obstrucționează tabloul de bord.
Va fi greu de ajuns la controalele sistemul de încălzire, deoarece acestea sunt situate în fața pedalei de accelerație. Joystick-ul stă pe o structura mai
degrabă stângace care se poate freca de partea interioară a piciorului, asa ca nu nu va fi o surpriză apariția unei cabine revizuite. Cel puțin întregul
asamblu cotieră – joystick se mișcă împreună cu scaunul.
Lăsând deoparte obiecțiile noastre, aparatul s-a dovedit ușor de utilizat și confortabil de stat în el.
Când vine vorba de spațiul cabinei, Schäffer oferă operatorului un spațiu amplu de lucru - nu înghesuit ca în cazul modelului Weidemann și nu prea înalt ca
în cazul JCB. Așa cum Goldilocks a spus odată, acest lucru se potriveste bine. În cazul în care aveți nevoie de mai mult spațiu, există opțiunea unei
cabine mai înalte.
SISTEME HIDRAULICE ȘI MANIPULAREA
Firma montează un senzor de înclinare pe șasiul furcii pentru a preveni basculările accidentale înapoi provocate de o operare prea zeloasă a brațului și a
cupei, subliniind unghiul disponibil al cursei cupei.
Dacă sistemul hidraulic de ridicare paralelă este eficient și, împreună cu suspensia brațului, aceasta se traduce printr-o siguranță a utilizării, pentru
orice material deplasat în jurul curții.
Stabilitatea șasiului provine de la un ax din spate oscilant, iar clasificarea pentru încărcătorul pe roți,
ca si Weidemann, înseamnă nu este nevoie de conformitate cu EN15000.
Ca rezultat, puteți profita la maximum de capacitatea sa de ridicare de 2,2 tone.
Utilajul are, de asemenea, una dintre cele mai mari înălțimi de ridicare din grupul de test, permițând modelului 6680T să își plaseze sarcina la aproape
cinci metri (16ft 5in) de la sol.
PUTEREA
La capătul utilajului, o întoarcere de flux liber este poziționată pe traversa frontala, împreună cu o cuplă putere de 12 volți și serviciul auxiliar.
Un al patrulea serviciu poate fi, de asemenea adaugat, și la schimbarea atașamentelor, se poate
depresuriza circuitul din cabină fără a opri motorul. Un flux hidraulic constant poate fi, de asemenea, trimis în partea frontală pentru a alimenta o bucșă
sau o cupa, de exemplu.
În timp ce mașina noastră de test a arătat control non-proporțional al celui de-al treilea serviciu, ca standard, mașinile din Marea Britanie vor fi prevăzute cu controale proporționale atât pentru brațul telescopic, cât și pentru al treilea serviciu.
In orice caz, chiar și cu această adăugire, am dori, de asemenea, controlul serviciului al treilea mutat în partea din spate a joystick-ului, astfel încât
acțiuni cum ar fi expansiunea brațului telescopic și desprinderea unei încărcături să se poate face în același timp. În starea actuală, există prea mult de
lucru pentru un singur deget.
Mașinii nu îi lipsește performanta, dar utilizarea sa la maxim îi poate obosi uneori chiar și pe cei cu o mare dexteritate.
JCB TM220
PRECEDENTE
În timp ce acest an marchează 21 de ani de stivuitoare modele TM pentru JCB, firma a avut o pauză de șase ani din sectorul de utilaje cu direcție cu pivoți
compacți, în perioada 2004-2010, concentrându-se numai pe TM310.
Dar o creștere a vânzărilor a determinat producatorul britanic să își extindă gama sa, dupa ce a realizat că există încă o semnificativă piață de înlocuire
pentru clienții care sunt reticenți în a-și schimba pivoții lor mai vechi cu încărcătoarele cu șasiu rigid.
Ca urmare, modelul TM220 este unul dintr-o serie de patru modele care include în prezent versiunile
TM180, TM220, TM320 și TM320S.
STIL
Stilul încărcătorului pe roți este rezultat al faptului că modelul TM220 este derivat din gama de construcții de echipamente a firmei JCB.
De la pivot înapoi, modelul TM22Q este în esență un încărcător pe roți model 409, așa că beneficiază
din aceeași tehnologie de transmisie hidrostatică, montată în prezent pe mini incărcatoarele pe roți.
Ca rezultat al acestei moșteniri de încărcător pe roți, este, de asemenea, cel mai mare din lotul de test
și se situează cu totul peste celelalte trei.
MOTORUL ȘI TRANSMISIA
Firma JCB montează acum un motor Kohler turbo cu patru cilindri pe modelul TM220.
Motorul de 75 CP controlat electronic întrunește normativele UE de stadiul 4 privind emisiile, utilizând un dispozitiv EGR răcit și un dispozitiv COD - nu
există nici un dispozitiv DPF pe acest motor. Montat
pe direcția lățimii, unitatea este un cap de serie atunci când este vorba de service și acces.
Transmisia de putere este efectuată printr-o cuplă de putere Bosch Rexroth cu axe Spicer, o pompă hidrostatică și un motor pentru viteză și control al
cuplului variabile, și o cutie de transmisie mecanică cu două viteze (dropbox).
În prima treaptă de viteză, există două moduri de acționare, care dau două game de viteză comutabile
prin elementul hidrostatic, oferind viteze de 0-6kph (0-4mph) și 0-20kph (0-12mph). Acest lucru este foarte usor de facut prin intermediul butoanelor de pe
joystick. În treapta a doua, o viteza maximă de
40kph (25 mph) poate fi atinsă prin apăsarea unui comutator basculant pe consola principală din dreapta. Acest lucru în mod esențial cuplează cutia de
transmisie într-o treaptă de viteză superioară,
dar se poate face numai în modul de mare viteză și la viteze mai mari de 5 kph (3 mph).
O schimbare în jos a treptei de viteză poate fi realizată la viteze mai mici decât 15kph (9 mph).
Sună complicat, dar treapta a doua este cu adevărat numai pentru drum și este destul de ușor de
activat. Ca o opțiune, un mod de rulare lentă este disponibil, care permite controlul independent al vitezei și al turatiei ale motorului. Pentru tracțiune
suplimentară, axa din față a modelului nostru de testare a conținut o blocare mecanică opțională, activată prin butonul joystick-ul.
ANVELOPE
Atunci când nu este în uz, modelul JCB se simte liber și ușor de pe roțile sale, ceea ce ar trebui să contribuie, de asemenea, la conservarea duratei de viață a pneurilor în incinte betonate.
CABINA ȘI ELEMENTELE DE CONTROL
Cabina lui TM220 este de departe cea mai spațioasă, cea mai confortabilă și oferă o mare vizibilitate – dar numai pe trei laturi.
Privind înspre partea dreaptă scoate în evidență faptul că nu este mașina cea mai ușor
de manevrat printre clădirile tradiționale pentru animale. Cu toate acestea, scaunul său înalt face să simți că înuntru este o mașină mare încercând să
iasă la suprafață.
Modelul TM este singurul model cu o cabină cu o singură ușă din grupul nostru de test, ceea ce înseamnă că o consolă înconjurătoare în partea din dreapta
pune cele mai multe lucruri la îndemână.
Fereastra din dreapta poate fi deschisă și fixată pe spate, dacă nu specificați echiparea cu aerul condiționat opțional.
Joystick-ul JCB integrează frumos un comutator basculant pentru schimbări de direcție
și punct neutru în partea din spate a pârghiei, și este ușor de atins cu indexul - poate un pic prea ușor
uneori. Două butoane de pe joystick în mod convenabil au grijă de modurile de transmisie.
Puteți activa diferențialul mecanic de blocare TM folosind un buton al joystick-ului și utilajul nu va permite unității să se angajeze în cazul în care
frâna de mână este activată.
Din punct de vedere al vizibilității, găsim că fereastra de pe acoperișul TM este mult prea mică pentru a oferi o imagine utilă atunci când se utilizează o
raza și ridicare maxime, astfel încât se ajunge la înclinare înainte și la sucirea gâtului atunci când se efectuează preluarea sau plasarea încărcăturilor
la înălțime.
Operatorii mai inalti vor aprecia extra-spatiul pentru picioare interior din cabina TM și cu rigletă de reglare de pe coloana de direcție, există o mulțime
de domenii de aplicare pentru a profita la maximum de mediul cabinei.
Având în vedere spațiul interior al cabina, LCD-ul tabloului de bord este la limita de a fi prea mic pentru orice utilizare.
SISTEME HIDRAULICE ȘI MANIPULAREA
Sistemele hidraulice de partajare a fluxului permit operatorului utilajului TM220 să facă cea mai mare parte din operațiuni cu ajutorul controlului servo
al joystick-ului, permițând obținerea simultană a controlului funcțiilor de ridicare / coborâre, încărcare / descărcare și extindere / retragere.
Puterea hidraulică vine dintr-o pompă cu cilindrii variabilă, oferind pana la 89 litri / minut. Împreuna cu cele cinci tone de forță de rupere la cupă,
aceasta este o mașină capabilă.
LIMITĂRI
Principalele limitări ale performanțelor provin de la respectarea utilajului TM220 a prevederilor EN15000, care plasează efectiv limite asupra acțiunilor
brațului telescopic, cu atât mai mult cu cât ne apropiem de limita de încărcare.
Dacă se atinge limita, nu vi se va permite să faceți nici una din mișcările brațului macaralei în afară de a retracta brațul sau de a ridica brațul - orice
mișcare, atâta timp câta aceasta aduce încărcătura mai aproape de maşină. Atunci când se manipulează gunoi în locuri închise, efectele limitării nu sunt
vizibile. Ele se fac remarcate într-adevăr, atunci când manipulăm încărcături la distanța extremă, cum ar fi manipularea de baloti. În partea din față este
o cuplă de tip Z, iar transportul poate fi propriul operator de transport compact al JCB, un carlig de tip Euro, sau sistemul popular cu pin și con, montat
ca aici.
Blocare hidraulică este o caracteristică standard și cilindrul hidraulic nu este știftul de blocare.
Acest lucru înseamnă că legăturile schimbabile pot fi ușor înlocuite în cazul oricăror evenimente.
Geometria aparatului oferă o ridicare aproape paralelă și brațul de extindere / retragere este amortizat
la ambele capete ale mișcării.
Suspensia brațului – pentru sistemul opțional Smooth Ride System – este comutabilă prin pornit, oprit și poziții auto și este, fără îndoială, cel mai bun
sistem de aici, atunci când este vorba de amortizarea încărcarii.
Manevrabilitatea este bună datorita celor 40 de grade de direcție de mișcare a pivotului, deși lipsa de oscilație a punții spate a TM în favoarea a 10
grade de oscilație de pivotare ia un pic de timp pentru a te obișnui cu aceasta. Când vine vorba de amestecarea controalelor pedalei de accelerație și
pedalei de comandă progresivă, JCB ia un pic de timp pentru a o stăpâni. Se pare că există mai puțina mișcare progresivă pe pedala de stânga decât pe
celelalte, care scurtează gama de mișcări ale transmisiei.
MANEVRABILITATE
De asemenea, există o pedală suspendată, nu montată pe podea. Ca rezultat, este ușor a fi neîndemânatec atunci când se manevreaza încărcătorul. Pentru ca operatorul utilajului TM220 să execute o mișcare lină, va fi necesar să se aplice o mai mare atenție coordonării mână - picior decât în cazul oricărei alte mașini din grup.
WEIDEMANN 3080T
PRECEDENTE
ACUM parte din grupul Wacker Neuson, Weidemann este considerat un specialist în industrie atunci când este vorba de a construi utilaje compacte de
încărcare. Și, ca atare, așteptările au fost mari pentru modelul 3080T introdus de producător pentru acest test. Lansat în urmă cu doi ani, acesta
se află în gama Weidemann de șapte modele de încărcătoare telescopice pe roți, ca un utilaj de rang mediu și reprezintă unul din cele mai populare modele
ale firmei.
Deși disponibile în Marea Britanie de la sfârșitul anilor 1980, utilajele Weidemann au fost în mare măsură sub observație în Marea Britanie, eclipsate de
mărci mai bine stabilite și de dominația încărcătoarelor rigide.
Disponibil acum prin 56 de puncte de vânzare, este timpul pentru Weidemann să strălucească?
CABINA ȘI ELEMENTELE DE CONTROL
Urcarea în cabina modelului 3080T dezvaluie imediat existența unui spațiu în cabină mult mai mic
în comparație cu celelalte trei mașini de testare. Cu toate acestea, există optiunea unei cabine mai inalte, oferind aproape 200mm (8inch) extra spațiu
superior. În schimb, acest lucru adugă la înălțimea în ansamblu a utilajului, ceea ce ar putea eventual să fie o problemă pentru utilizarea în clădirile
joase.
Organizarea controlului este destul de intuitivă și oferă cele mai bune caracteristici de configurare a joystick-ului dintre din cele patru modele,
permițând multiple funcțiuni concomitent, utilizând comutatoare cu role proporționale pe partea din față și din spate a joystick-ului.
De asemenea, pe joystick există butoane pentru selectarea a gamei înaltă / joasă, de blocare a diferențialului și un comutator cu trei poziții care inspiră
încredere pentru direcție și selecție neutră.
Butonul de navigare este, de asemenea, montat pe o consolă fixată pe scaun, permițând deplasarea pe verticală. În timp ce consola joystick-ului și
indicatorul de încărcare arata destul de rudimentare cu construcția de metal în formă de cutie, bordul arată mai modern. Ecranul său LCD conține
informații cheie, dar este mic și necesită mai mult decât o privire pentru a culege informații.
Operatorii mai înalți vor găsi limitări la volan și la pozițiile de ședere, primele având doar ajustări de înclinare, iar acestea din urmă aproape lovind
geamul din spate în cazul în care scaunul este ajustat prea departe. Vizibilitatea înainte și în sus este bună, fiind ajutată de un parbriz curbat. Cu
toate acestea, vizibilitatea în spate este compromisă de un mare motor pentru ștergător poziționat central și o linie a acoperișului joasă. Există, de
asemenea, un parasolar care se pliază în jos, în față. Acesta ia din spațiul superior al cabinei atunci când este rabatat în sus și ar fi mult mai bine cu
o transparantă pliabilă. Ambele uși cu cadru întreg ale modelului 3080T pot fi blocate complet înapoi si jumatatile lor superioare fixate înapoi într-un
stil de ușă stabil.
SISTEME HIDRAULICE ȘI MANIPULAREA
Cu 83 litri / minut, pe hârtie, 3080T are una dintre cele mai modeste rate de debit hidraulic din grupul de test. Cu toate acestea, în realitate, ține ușor
pasul cu celelalte trei mașini. Se observă deficitul său de debit doar atunci când se desfășoară mișcări hidraulice multiple, practic punând instalația
hidraulică în dificultate. O caracteristică constantă a pompei poate fi de asemenea utilizată pentru a alimenta atașamente care au nevoie de un debit
constant de ulei, cu retururi de motor utilizate pentru a regla debitul de ulei.
În partea frontală, cât și pentru cele mai multe mașini din Marea Britanie, modelul 3080T vine cu un cap cu o cuplă de tip cep și con și firma spune se va
potrivi cam cu orice cap pe care un client și-l dorește.
Ca standard, toate capetele dispun de cuplaje cu fețe plate pentru al treilea serviciu, un flux liber pentru linia de retur, o sursă de 12 volți, un pin de
blocare schimbabil și un senzor înclinare pentru a
preveni supraaglomerarea atașamentelor, evitând ca materialele să fie deversate înapoi în utilaj. Un al patrulea serviciu este o opțiune.
PRESIUNE
Un comutator de evacuare de presiune, care poate fi apăsat cu motorul în funcționare, lasă toată presiunea afară din al treilea serviciu, făcându-l să fie
mult mai ușor de conectat la țevi.
La fel ca Schaffer, Weidemann nu are limite la manipulare, deci sunteți liberi să faceți ce vreți, doar un indicator de sarcină vă avertizează atunci când
vă apropiați de limitele de lucru în condiții de siguranță.
Pentru confort, un sistem de suspensie a brațului telescopic poate fi pornit sau oprit manual și face o treabă bună de amortizare a denivelărilor din
curte.
Cu cupla de fixare de direcție cu 42 de grade, 3080T este un utilaj agil. Asemenea, folosit în zona de pivotare este sistemul de oscilație tip pendul
Wiedemann, prin care în locul unei oscilante de punte spate, 3080T foloseste un inteligent mecanism de legătură. În timp condusului, acest lucru permite o
rotire de până la 12 grade între jumătățile din față și din spate ale utilajului. Cu toate acestea, cu
materialele de manipulare, mecanismul de cuplare este pus sub tensiune și, în acest sens, se aplică mai multă rigiditate la șasiu, stimulând stabilitatea.
JCB, prin comparație, este liber să pivoteze în ambele direcții tot timpul.
MOTORUL ȘI TRANSMISIA
Puterea pentru modelul 3080T vine de la un motor Deutz de 2.9 litri, compatibil cu stagiul 3 și, la fel ca toate celelalte mașini în test, 3080T folosește
o transmisie hidrostatică cu două game, oferind o gamă scăzută în intervalul 0-7 kph (4 mph) și o gamă superioară de la 0-30kph (19 mph). Controlul
transmisiei este foarte lin prin intermediul pedalei de accelerație simple și modificările de gamă permit
să se adapteze rapid la situațiile în mișcare.
Ajustările fine ulterioare ale transmisiei sunt realizate prin combinarea controlului comandei progresive
și a pedalei de frână, care proporțional alimentează cu ulei de la transmisie. Cele două mașini roșii sunt cu siguranță în topul de onoruri din acest
departament. În contrast cu celelalte trei mașini testate, care utilizează axe Dana Spicer, modelul 3080T realizează alimentarea cu energie a roților prin
intermediul axelor ZF. Cu acestea vin și diferențiale cu blocare 100%, atât în față cât și în spate, care
sunt activate printr-un buton în partea din spate a joystick-ului. În timp ce acest lucru dă o notabilă mărire a tracțiunii, în special în comparație cu
diferentialele cu culisare limitată (DCL) utilizate de unele dintre celelalte mașini, aceasta înseamnă că trebuie să ne gândim înainte de a angaja
diferențialele înainte de a avea nevoie de ele. La rândul său, acest lucru limitează utilizarea diferențialelor cu blocare într-o o linie dreaptă, dar cu
ambele axe 'deschise', virarea fiind mult mai ușoară în comparație cu modelele echipate cu DCL-uri.
RADIATOARE
Sub capota, radiatoarele sunt frumos aliniate unul lângă altul de-a lungul părții din spate a încărcătorului, lăsând o multime de loc liber pentru acces pe
fiecare parte. Un amănunt inteligent este utilizarea de la distanță de filtre de combustibil și ulei de motor, oferind o mulțime de spațiu în jurul lor
pentru manevrare și instrumente. Nivelurile zilnice de fluide sunt ușor de vizualizat. Cu toate acestea, fereastra de vizitare este situată sub cabină și
vom avea nevoie de o pâlnie lungă și flexibilă pentru alimentare. Pentru lucrări majore de întreținere, Weidemann este singura mașină din grupul de care
are o cabină rabatabilă.
Eliminând două bolțuri, vom putea sălta cabina dintr-o parte, permițând accesul la componente componente majore, cum ar fi pompa hidraulică și motorul
hidrostatic.
Această operațiune durează doar câteva minute.
VERDICTUL FG
No. 1
SCHAFFER 6680T
O abordare minuțioasă a detaliilor, cum ar fi balamale gresabile ale ușii și dispozitivele de protecție ale piulițelor roții, prezintă anvergura la care
Schaffer va merge pentru a-și poziționa încărcătorul ca o mașină premium. Firma susține că este mașină din grup cea mai mult lucrata manual, citând acest
lucru ca fiind unul dintre contribuțiile majore de ansamblu la calitate. Și prezentarea de asemenea, cu o carcasă metalică solidă în toată construcția sa.
Lin și receptiv, modelul 6680T nu duce lipsă de putere, susținut cu o garanție pe o perioadă de trei ani,
de 3000 de ore, iar atitudinea pozitivă a constructorului german va asigura că cererile specifice clientului sunt îndeplinite.
Din scaun, acesta se simte agil, vioi și stabil. Nu trebuie să vă faceți griji cu privire la apăsarea
butoanelor de blocare a diferențialului, astfel încât să puteți efectua optim operarea.
Există câteva observații minore, dar nimic suficient de semnificativ pentru a ne îndepărta
de la ușurința în operare și o performanță bună.
No. 2
WELDEMANN 3080T
Cu componentele sale sablate și cu o vopsea cu pulbere, atenția la calitate a firmei Weidemann este admirabilă.
Pe plan extern, pare o mașină modernă potrivită pentru scop. Cu toate că niște accente pătrățoase la interior fac o trimitere la rădăcinile sale primitive.
Întreținerea zilnică și cea majoră au fost bine gândite
pentru această mașină, în afară de locația dubioasă a rezervorului de spălare.
Da, are cea mai înghesuită cabină, care scoate în evidență cât de bine ceilalți
producători au utilizat spațiul, în special Schaffer, și au obținut dimensiuni interne mai mari
ale cabinei interioare, dar cu o înălțime totală a mașinii similară.
Controlul
Cu toate acestea, modelul 3080T se răscumpără pentru deficiențele sale cu un control excelent al
transmisiei și al sistemelor hidraulice, împreună cu un preț favorabil.
No. 3
JCB TM220
Cu moștenirea sa de încărcător cu dimensiuni medii, prezența lui TM220 este un pachet mare. Arată cum trebuie și susține acest lucru cu o cabină
confortabilă, spațioasă, care ne place foarte mult, dar are nevoie de o fereastră de acoperiș mult mai bună. Dimensiunea acesteia ar putea fi cu ușurință
un handicap în jurul unei clădiri tradiționale.
Vizibilitatea din partea dreaptă împiedică progresul, cu excepția cazului în care se întâmplă să posedați capacitatea lui Yoda de a "folosi forța".
Pivotul oscilant oferă o senzație ciudată atunci când este vorba de stabilitate, și va trebui să încercați
prea din greu să combinați viteza și turația folosind pedala progresivă de tip pendular. Totuși,
suspensia brațului telescopic este o bijuterie în coroana TM.
În general, este un utilaj cu care puteți coexista ușor, dacă dispuneți de spațiu, dar producătorul are nevoie de o mașină mult mai compactă și
specializată dacă vrea să obțină aceleași condiții ca și
Weidemann și Schaeffer.
Și cu emisia de abur la exterior, trebuie să ne ferim și spatele.
No. 4
DIECI T60 AgriPivot
Singurele lucruri de care Dieci T60 are nevoie sunt o bucată bună de rafinament și o transmisie simplificată, și ar reduce la tăcere în curând celelalte
trei mașini.
Cu toate acestea, în actualul său stadiu, T60 emite o senzație ușoară de ieftin, în special cu
capota sa cu deschidere ciudată și problema de schimbare de interval.
Pe termen lung, socotim că aceste aspecte sunt prea mari bătăi de cap. Pe partea pozitivă, este plin de caracteristici utile, iar cabina este un loc decent
unde se poate sta.
Elementele de control simple și intuitive, care fac operarea încărcătorului relativ ușoară, și prețul său fac din T60 o propunere tentantă.
De asemenea, merită de reținut că Dieci a fost în afacerile cu încărcătoare cu direcție cu pivot
doar de câțiva ani, astfel încât toate creditele îi sunt acordate producatorului italian pentru ceea ce
a realizat până în prezent.
În cazul în care Dieci poate aborda aceste critici, acesta ar putea în curând să depășească una sau două dintre aceste mașini.
EN15000
Cititorii cu privirea ageră vor fi remarcat că două din cele patru stivuitoare ale noastre îndeplinesc normativele EN150D0 (Norma Europeană) standard
pentru stabilitate longitudinală a sarcinii, în timp ce două dintre ele nu îndeplinesc.
Aceasta a intrat în vigoare în septembrie 2010, pentru ca stivuitoarele telescopice să aibă distanțe sigure de operare înainte, fără a se răsturna în față
atunci când efectuează încărcarea sau plasarea staționară.
Atunci când se ating limitele de manipulare, mișcările brațului telescopic devin din ce în ce mai restricționate. Pentru a restabili stabilitatea,
operatorii au puține opțiuni de control, trebuind să retracteze brațul și / sau să ridice brațul pentru a aduce mai aproape sarcina.
Și JCB, și Dieci includ mecanisme în stivuitoarele lor pentru a fi în conformitate cu EN15000.
Există, totuși, un fel de nori gri deasupra integrării în asemenea normative pentru mașini clasificate drept încărcătoare pe roți. Și aceasta pare a fi
modalitatea prin care Schaffer și Weidemann au gestionat această directivă. În timp ce autoritățile pentru sănătate și siguranță au o atitudine clar
rigidă, aceea că încărcătoarele telescopice trebuie sa fiie conforme cu normativa EN15000, și cele pe roți (încărcătoare cu direcție pe pivot) nu,
încercarea de a afla un răspuns direct la întrebarea dacă încărcătoarele cu direcție pe pivot trebuiesc să se conformeze este dificilă.
Potrivit Directivei Europene privind Echipamentele Tehnice (EMD), toate mașinile trebuie să se conformeze cerințelor normelor esențiale de sănătate și
siguranță (EHSR). Aceasta prevede ca toți producătorii să își protejeze operatorilor împotriva utilizării greșite a utilajelor și include o cerință pentru
stabilitate. Cu toate acestea, chiar dacă EN15000 nu este o cerință legală, prin respectarea acesteia, EMD poate presupune că un producător are îndeplinite
cerințele necesare. În cazul în care un producător nu se conformeaza, acesta trebuie să argumenteze modul în care îndeplinește cerințele EHSR.
SPECIFICAȚII
Modelul |
Dieci AgriPivot T60 |
JCB TM220 |
Schaffer 6680T |
Weidemann 308GT |
Motor |
3.3-IItri 75 CP, Yanmar |
2,5 litri, 74hp, Kohler |
2,9 litri, 75 CP, Deutz |
2.9 litri, 75 CP, Deutz |
Capacitate maxima de ridicare (kg) |
2.250 |
2.200 |
2.200 |
2.250 |
Înălțimea maximă de ridicare până la pinii capului (mm) |
5.010 |
4.773 |
4.900 |
5.016 |
Greutate proprie (kg) |
6.020 |
6.945 |
5,600-6,300 (în funcție de
|
5.400 |
Transmisia |
Transmisie 40kph hidrostatică cu două game cu splitter În
|
Transmisie 40kph hidrostatică cu două game
|
Transmisie 35kph hidrostatică cu două game cu trecere automată în gama superioară |
|
Flux hidraulic (lltri / min) |
98 |
89 |
87 |
83 |
Capacitate rezervor hidraulic (litri) |
80 |
70 |
85 |
66 |
Capacitate rezervor de combustibil (litri) |
100 |
80 |
95 |
82 |
Ampatamentul (mm) |
2.200 |
2.205 |
2.450 |
2.189 |
Înălțimea până la partea de sus a cabinei (mm) |
2.490 |
2.634 |
2.530 |
2.454 |
Raza externă de virare (mm) |
4.010 |
4.030 |
3.360 |
3.451 |
Dimensiunea anvelopei |
16/70 R20 |
400/70 R20 |
500/45 R20 |
405/70 R20 |
Garanție standard |
doi ani / 2.000 ore |
Un an |
trei ani / 3000 ore |
trei ani / 3000 ore |
Prețul de vânzare cu amănuntul conform Caietului de sarcini standard, UK {£) |
54.500 |
63.345 |
59.500 |
53.375 |
Prețul de vânzare cu amănuntul ca fiind testat
|
58.500 cu scaunul pneumatic, aer condiționat
|
66.350 cu opțiunea Smooth Ride |
61.500 cu pachetul comfort |
53.375 Cu specificațiile standard UK |